Community* för dig som är entreprenör, VD eller intäktsansvarig
Bygg en skalbar intäktsmaskin som ger förutsägbara resultat
Om du är VD så är det ytterst ditt ansvar att besluta om hur företagets kommunikations- och försäljningsprocess ska gå till. Men kanske har du ännu inte hittat de rätta byggstenarna för att få till den där skalbara och systematiska säljmaskinen som du innerst inne vet är möjlig.
Och det är egentligen inte så konstigt. För med den snabba utvecklingstakt som finns idag så är det nästintill omöjligt att hålla sig uppdaterad om vilka arbetssätt, kanaler och metoder som är bäst för dig.
Och det blir inte direkt lättare. Dels för att valmöjligheterna och därmed komplexiteten hela tiden ökar. Dels för att olika leverantörer inte direkt hjälper dig att fokusera. För det är ingen hemlighet att deras incitament är att sälja mer av just sin grej till dig.
Från adhoc till systematik
Symptomen kan visa sig i onödigt höga kostnader, silos i organisationen, mycket aktivitet utan påverkan på resultaten och ”overwhelm” för dig och din organisation.
Samtidigt lönar det sig att inte ge upp. För om du lyckas får du stora fördelar jämfört med dina konkurrenter. Du får kontroll genom att kunna mäta vad som ger resultat och det blir möjligt att växa ditt bolag utan att vara beroende av nyckelpersoner.